Gotland - The Story (del 5)

Lördag - Sjukhusbesök och flera piller senare är jag i alla fall hemma igen, skönt. Har insett att kunna andas är en lyx vi ofta glömmer bort att uppskatta. Upptäcker dock att jag andas lite bättre så länge jag tuggar på något... jag kommer att rulla hem =P

Noggranna kontroller av badrummet... han verkar ha förstått allvaret i mina hot, har ännu inte synts till igen. *puh*

"Så som i himlen" på 1an. En väldigt bra film om det inte varit för några tvivelaktiga repliker, det sänker tyvärr filmen en aning. Om det inte hade funnits synd, då hade ju Jesu död varit totalt onödig och vad skulle man då stå i kyrkan och predika hans ord för? Antingen köper man hela bibeln eller inget av den. Det är det fler som borde ta till sig. Framför allt media som, med sin ensidiga vinkling i allt som har med kyrkan att göra, bara ger utrymme för dom som uppenbarligen bara har läst "bibeln för selektiva fegisar" där man samlat alla "kärleksfulla" bitar. Det man inte har fattat då är ju att kärlek inte bara handlar om att klappa folk på huvudet och säga vad duktiga dom är, det handlar ju ockå om tillrättavisning och vad en Fader vet är bäst för sina barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0