Utmaningar och mission

I december skrev jag om "Annandan' - mission - osjälviskhet - ett nytt år"

"Utmaning - Att från 1 jan ta en månad, skriv upp allt vi spenderar pengar på. 1 feb, räkna ihop summan på allt som är onödigt och börja ge det till valfritt missionsarbete/församling, vilket som ligger närmast ditt/mitt hjärta."

Nu är det gjort, en aning nedslående för mig personligen, ett stort glädjeskutt för missionen dock. Summan landade på dryga tusen kronor(!) Jag upptäckte också att det där med subjektivitet är svårare än man tror och jag var rätt hård i bedömmningen om vad som är onödigt (för säkerhets skull liksom). Så för våran gemensamma ekonomi i detta enmans projekt tänkter jag friserade ner summan till en jämn tusenlapp.

Evangelisterna "På snö för Kongo" kan ställa in sig på att satsa lite hårde nu =P dom har nämligen sagt att ju mer pengar som kommer in desto mer ska de satsa i stafettvasan som går av stapeln den 27 februari.
Så kör hårt Pär Alfredsson, Tomas Hammar, Carl-Olov Hultby, Anders Marklund och Ola Strand!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0