Internationella tjatdagen...

Idag firas den internationella kvinnodagen i syfte att uppmärksamma ojämställdhet och kvinnors situation över hela världen. Jätte bra! Synd bara att fokus på kvinnors olika svåra situationer undanskuffas till att tas upp en gång om året. Det är så många som arbetar för en bättre värld på många sätt varje dag hela året. Hela det här med att ha en dag för allt, när ska det sluta? Det finns som bekant bara 365 dagar på ett år... Och här i sverige tas den eviga disskusionen om jämställdhet upp igen. Jag är så trött på detta eviga tjat om jämställdhet! Kvinnor har sämre lön än män, det finns för få kvinnor på ledande possitioner, diskriminering hit och dit, manligt och kvinnligt, pojkar ska leka med barbie och flickor ska leka med bilar... AHHH!!! Lägg av!! Om jag inte är nöjd med min situation får JAG väll göra något åt det? Istället för att politiker och övriga ska slösa massa tid på att sitta i möte och disskutera det, vi vet ju alla hur effektivt det är... mhm... Jag vill vara kvinnlig och jag vill va hemma med barnen som absolut ska få lära sig vad skillnaden på män och kvinnor är - lika mycket värda, älskade speciella men ändå olika. Vad är det för fel med könsdeffinierade beteenden? Vi är skapta att vara olika, visst är det förvrängt av synd som allt annat men även när det goda i det lyser igenom så ska det också ändras? Snacka om att slänga ut barnet med badvattnet!


Sluta snacka skit om petitesser! Det finns så många runt om i världen som lider, börja med det och sen när alla har det så BRA som vi har det här i Sverige då kan vi börja med finliret.

Kalla mig gärna rabiat konservatist med orubbliga irrationella värderingar, gör det du, men då ska du också se vem det är som säger det och sen utvärdera honom(/henne) <-- mhm, är det viktigt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0