Nagelbitning, Matlagning och Robinson

Jag har sett mig själv genom andras ögon och det var inte vackert! Jag biter på naglarna, jag vet hur det ser ut och jag vet hur furktansvärt mycket baciller man får i sig osv. ändock stoppar det mig inte. Men jag blev uppmanad härom dagen att titta på när en annan persn bet på naglarna och USCH! Inte ok, som Mina hade sagt. Tack för övrigt för hjälpen som jag tydligen inte alls verkar vara mottaglig för, jag kan inte fatta att man orkar tjata på någon att sluta bita som är oförbätterlig. =P Nu ska jag i alla fall försöka komma ihåg hur jätte äckligt det ser ut när någon anna biter på naglarna nästa gång ina fingrar far upp mot riskzonen.

På måndag börjar mitt nya liv! Ja ja, det har man ju sagt förut men nu är jag trött på att alltid vara trött och på att inte ha en aning om hur man lagar annat än makaroner och en och annan fiskpinne. Viktväktarna here I come! Och faktist är det för att jag i första hand vill skaffa mig bättre sundare vanor, sen ska man inte hymla om att de positiva bieffekterna av att kanske kunna komma i sina gamla byxor igen är välkommna. Det är som Camilla sa, när jag tyckte det var dyrt att vara medlem: "Det är dyrare att köpa nya byxor". Väldigt sant! Så får vi se hur det går då. Jag har mina fördommar om vad det är för människor på dessa möten, hoppas kunna slå hål på många av dom =)


Jag är än så länge väldigt besviken på årets upplaga av Robinson. När det gick på Svt var det ett av mina favorit program, visst var jag en aning yngre men i alla fall. Senare när Tv 3 tog över gick det käpprätt åt skogen med programmet, då slutade jag titta, visserligen hade jag inte trean... Nu har kanal 4 tagit över och jag hade väll sådär halvstora förväntningar, jag blev ändå besviken. Tre saker som jag tycker att man inte tafsar på!

#1. Dom ska bo på en sandstrand, det är svårt nog ändå, jag vill inte se dom gnälla om marken också.
#2. Ge dom lite ris och ett bas förråd som dom får hushålla med, jag tittar inte för att se folk svälta (det kan jag se på nyheterna.)
#3. Tävlingen "Plankan" har man sist i tävlingen, inte först! 

Jag hade också mina förbehåll om Linda Isaksson som programledare efter Farmen och Bonde söker fru, men hon var faktiskt inte lika pinsam, dryg och gummistövelfånig som hon brukar. Harald Treutiger och Anders Lundin var och är dock de enda rättmätiga Robinson programledarna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är de för fördomar du har mot viktväktarna? ;-)

2009-03-27 @ 19:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0