Besiktning


Alla som inte har råd att köpa en "ny" bil vet hur enerverande en besiktning kan kännas. Det är alltid nåt eller några små, alternativt stora, fel. Denna gången var jag dock inte nervös över hurvida bilen skulle gå igenom eller inte utan istället riktade sig oron mot om bilen skulle starta när jag vred om nyckeln och skulle köra in i hallen. Batteriet har varit lite kinkigt ett ganska långt tag och envisats med att ladda ur då och då, men nu har vi haft batteriladdaren på några dagar, besiktningsdagen till ära, och jag körde hårt på hoppet (och en backup i form av en bil på väg hem från Falun som utifall bilen faktiskt inte starta skulle hämta upp mig). Nu startade bilen så fint så, men tänk vad pinsamt det hade varit att vara tvungen att in i besiktningshallen och förklara att bilen stod utanför och vägrade att starta. =P

Bilen gick heller inte igenom så om någon skulle vara intresserad av att köpa den obesiktigad så hör gärna av er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0