Räddhågsen eller bara ovanligt knäpp?


Saker som skrämde mig när jag var liten:

#1 - Jag spolade alltid toaletten det sista jag gjorde innan jag sprang ut från badrummet, ljudet skrämde av nån anledning bleka livet ur mig.

#2 - När jag gick utmed en väg och hörde bilar komma bakifrån så var jag övertygad om att de skulle köra på mig, så till den grad att jag kunde spänna mig för att vara förberedd på smällen.

#3 - Att solen skulle slockna och vi skulle frysa ihjäl.

#4 - De klassiska monstren under sängen, så rädd faktiskt att jag fortfarande i gymnasiet hoppade i sängen för att inte behöva komma så nära kanten att monstren kunde nå att gripa tag om mina ben. (Till mitt försvar vill jag bara tillägga att jag vid unga 15 års ålder flyttade hemifrån och bodde själv i en egen lägenhet i en stad långt långt bort från hemma.)

#5 - Jag är fortfarande rädd för djur med fler än fyra ben.

Vad var/är ni rädda för?

(Idén till inlägget fick jag från här)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0