A farm life


Vi fortsätter väll på temat som råkat bli. Igår fick jag köra traktor, inte första gången visserligen men det var längesedan nu. Med tallriksharven bakpå dundrade vi fram i en ansenlig hastighet av 8,7 km/h! Men, jag fick för första gången köra alldeles själv. Erik skulle hoppa ur och kasta bort lite halm och skickade iväg mig på uppdrag... jag passade på att ta några extra varv. =)

Kanske borde jag byta namn på bloggen till något mer passande som "Livet på landet" tex. Fast å andra sidan så passar nuvarande rätt bra ändå, låt mig förklara min tanke. "Vad är en bal på slottet..?" - Är det så fint och flådigt som man tror? Jag undrar jag, och jag vet med säkerhet att jag redan trivs så mycket bättre här än jag någonsin skulle göra där. Därav svaret: "...precis vad det låter som, en bal på slottet!" - Nothing less, nothing more.

Så nu vet ni varför. Förövrigt är detta ett citat myntat av Rebecka för några år sedan när vi pluggade ihop, då frekvent utnyttjat. I miss her...

Kommentarer
Postat av: Karin

Heja Erica! Du har kommit längre än vad jag lyckats med på 30 år som bonddotter, har aldrig kört traktor på åkern! Är detta din nya karriär kanske, traktorförare ;)

2009-09-18 @ 13:55:06
Postat av: erica

det återstår att se, jag väntar på min lektion så ja kan få köra på vägen =)

2009-09-18 @ 17:41:42
URL: http://icsiam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0