Brunch

Var iväg till Arvslindan på sen frukost idag, jätte mysigt och gott, det är så man graderar hur bra något varit här Gagnef, alltså hur gott det var ;)

Datoranimerad film... När jag var liten kom det ut EN Disney film om året, det var stort! Varje bild är ritad för hand, hela filmen... äkta tecknad film, vet barn idag vad tecknad film är?  Riktigt hantverk, sagor ska vara just det - sagor, inte verklighetstroget. Det ska var runda figurer, gulligt och ulligt, så ska det vara. Kalla mig konservativ men det står jag fast vid, det var bättre förr. Barn idag matas med film på film, massproducerade och kantiga. Mina barn kommer växa upp på Astrid Lindgrens samlade verk och Lilla sjöjungfrun. Punkt!

Idag har det ringt hela dan', och jag har svarat varje gång (!) vilket har resulterat i att jag numer är kollektör och med i en serveringskommitté =P Jag har svarat Mina tre gånger i rad, de du! Och även en försäljare, så smidigt att inte stå på något och kunna hänvisa till en man som inte är hemma, killen lovade att ringa tillbaka igen ikväll... hihi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0