Julefrid


När man är gift med en skogsägarson så går åsikterna om hur en julgran ska se ut lätt åt ganska skilda håll. Jag å min sida anser att man inte på några vis ska kunna sticka armen igenom grenarna utan att sticka sig. Han å sin sida är mer åt gallringsgrans hållet, för inte sågar man ner en tät och jämn gran utan hellre den som står bredvid och skymmer framtidsutsikterna för den fina granen. Så, våran kompromiss tar sig utryck i att jag sänker min standard till adventsgranen som vi har utomhus och han å sin sida kan nog acceptera den plastgran som vi troligtvis kommer att införskaffa när vi får plats för en gran innomhus. (Jag kommer nog inte hitta min Disneygran här ute i den svenska skogen...)

Så här ska en riktig gran se ut, pyntad och klar! (ja ja, den är lite over the top, men ändå)


Den här då? Den tycker jag är riktigt fin faktiskt.


Det ska tilläggas att jag plåtade dessa granar mitt i sommaren i en butik i USA, man kan inte annat än att älska amerikaner! =)


Kommentarer
Postat av: David

Hej!



Om jag får tycka till om julgranar så tycker jag att en viktig detalj är att man faktiskt ska kunna se granen. Annars kan man ju ta vilket träd som helst, eller ja, man kanske inte behöver ta ett träd alls isåfall...Således faller den översta granen bort. Och sen tycker jag att en gran ska vara grön även om den är i plast och finns att köpa i rosa. Detta talar också emot den övre granen(om man nu ser något av den, den kanske är grön under allt krimskrams...) För övrigt längtar jag hem för att se om Mikael ser ut som en pepparkaksgubbe ;)



kram

2009-12-08 @ 21:51:21
Postat av: Marie

Jag ser ingen gran på första bilden... ;-)

2009-12-08 @ 22:52:31
Postat av: erica

jag kan försökra att det är en grön gran under allt pynt på den första bilden (som jag förövrigt håller med om kan vara en aning mkt, men en bra kontrast till min poäng) håller med du david att en gran ska alltid vara grön, där finns inget kompromissutrymme. Kanske ses över jul.

2009-12-10 @ 11:37:48
URL: http://icsiam.blogg.se/
Postat av: Knaada

Tihi, jag är en skogsägardotter och det ska gudarna veta att när det kommer till Julgran är ingenting lätt! Vi har stora krav att leva upp till :)

2009-12-23 @ 09:08:52
URL: http://knaada.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0