Livet på landet

Idag, då hände det grejer ska ni veta! Vi kommer hem från stan helt ovetande om det inträffade, när vi svänger in mot vårat hus ser vi att en bil har kört i diket lite längre fram åt andra hållet. Hälften av oss två i bilen missar det varpå vi bestämmer oss för att ta en "promenad" som bara råkar gå åt det hållet =P

Lite senare på middag hos svärföräldrarna får vi kompletterande uppgifter om vad som har hänt då pappan till killen som kört i diket ringer och ber om hjälp med bärgningen. Räddningen är på väg och mormor, svärmor, moster, svägerska och jag står i fönstret och följer hela händelseförloppet med spänd förväntan... ja, eller nåt sånt.

Det är nämligen så när man bor på landet, att om det händer nåt då gäller det att passa på, för så ofta är det inte...

Vi sa det sen att man skulle göra en dokusåpa om hur det är på landet, fast problemet är nog att man bara skulle kunna sända ett avsnitt i månaden, för då ungefär har man fått ihop material till ett halvtimmes avsnitt. =P


Jag älskar att bo på landet!! På riktigt =)


Kommentarer
Postat av: C

Oj oj vilket liv! ;) Haft en bra praktik?? Ska försöka klura ut hur man ändrar färg på kommentarerna..=) Kram

2009-02-14 @ 18:03:06
URL: http://millizmilliz.blogg.se/
Postat av: emma

jag vet hur det är! =) helt underbart på landet!!!!!

2009-02-15 @ 10:11:44
Postat av: karin

Det är på landet det händer ;-) Nått nytt på byn sen sist? Tack för skjutsen - jag kanske kommer tillbaka till nästa helg, om det finns snö... :-)

2009-02-21 @ 16:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0