Sportlov o Trysilläger

Om det är nånting som kan klassas som en fördel med att plugga på en folkhögskola så är det loven! Tre dagar i Trysil, två år sen jag stod på brädan sist, ingen konditoin what so ever och två nybörjare med oss (läs: långsam åkning) resulterar i kraftig rörelsenedsättning dagarna efter. Men roligt hade vi! Jag njuter verkligen så mycket mer när jag får åka i min takt, bara ta det lugnt, finåka lite och släppa på när man känner för de, de e fint de!

En sak som jag inte för mitt liv kan förstå dock är hur vissa människor tänker... Vi brukar samlas vid grillstugan och sitta där ute och äta lunchmackorna ihop, gôr mysigt är det. Men så finns det dom som tycker att det är lämpligt att sitta där, med sin familj, och dricka starköl!? Eller ännu värre, de som ställer sig mitt bland ätande människor och barn och röker!? Ursäkta men med vilken hjärna vaknade ni imorse liksom? Jag blir så fruktansvärt provocerad och egentligen vill jag bara gå fram till folk och skälla ut dom efter jag vet inte vad! OANSVARIGT! OPASSANDE! RESPEKTLÖST! Det går faktiskt och göra saker utan en öl i näven, trot eller ej.


"Plötsligt så bara händer det"
På vägen upp till Trysil, buss genom de ödsligaste skogarna med knapt någon mötande trafik alls, ingen höjdare för plate spoting... men så kommer den, en stor orange tankbil av nåt slag med 125 på! (insatta förstår hur stort det är) Nu har jag en motorcykel en lastbil och en tankbil, de ni! =)
För att öka på lyckan så mitt ute i skogen på väg hem från lägret till Sunne möter vi en bil med 126 på. Med tanke på statistiken som säger att man måste se ungefär 500 reg. nummer innan man hittar nästa i ordningen och på toppen av det då ha spenderat några dagar i norge så förstår ni osannolikheten =)

Norrmän är roliga, ännu roligare är deras skyltar, jag glömde att ta kort på den så ni får hålla till godo med texten:

Forbudt  te o kaste sanitetsbind, q-tips o liknende i toalettet. Pumpa kan bli tett!

Jag vet inte varför jag tycker det är så roligt men det tycker jag i alla fall =D


Nu sitter jag hos föräldrarna, Erik kom nyss in och luktade ko, i Sunne! =) Han ska på studiebesök till en fancy ladugård, Stöpafors? Ikväll ska vi fira mamma, mmm, tårta =)

Rasmus - Ni kan alltså anta att vi inte kommer att öppna dörren förän på måndag igen =P

Kommentarer
Postat av: Marre

Ha! Nu hittade jag allt dig också! ;)

Uppe i 126?! Det var inte illa det :O Här har det varit väldigt torrt på den fronten... Typ ett halvår sen sist :/ Men den som väntar på nå't gott!

2009-03-04 @ 23:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0