NEJ!


I vintras hade IOGT-NTO en kampanj (som jag postade här också) "Alla barn har rätt till en vit jul." Jag efterlyser en liknande kampanj nu - "Alla barn har rätt till en vit midsommar..?"

Jag var på en midsommarstångsresning idag och mitt bland allt folk står det här och var människor med en ölflaska/burk i handen. Bland alla barnen!! NEJ! Man tar inte med sig alkohol till ett familjearangemang! NEJ NEJ NEJ och åter NEJ! Jag blir så upprörd att jag skakar. SKÄMS PÅ ER! Och eftersom min kloke man inte tyckte att ja skulle gå runt och slå ölen ur händerna på folk så ventilerar jag här.

Förövrigt så firar dalfolket midsommar på lustiga sätt. Det var ju min första, den resningen vi såg på tog en timme, alltså att resa själva stången, helt galet =). Plus att det firas midsommar runtomkring i de olika byarna minst en vecka före och även som idag efter själva midsommarafton. Och här trodde jag att midsommarafton var det allra heligaste för en dalmas ;P.

Imorgon åker vi! Eller närmare bestämt i övermorgon tjugo i sex på morgonen. Yey!

Godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: Marre

Håller helt med dig. Inte ok...



Lycklig resa förresten, jag hoppas att ni får det riktigt bra :) Ta gärna en massa kort.

2009-06-20 @ 23:46:16
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Anonym

Eller hur! Hur kan man

göra så bland barn? Ska inte

vuxna vara förebilder för barn?

2009-06-22 @ 16:11:29
Postat av: Mina

Hoppas du har det bra i USA :)

2009-07-07 @ 16:56:40
URL: http://minaonyourmind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0