uppehåll... och mer blir det...


Nu va de att bra längesedan... som jag skrev här menar jag. Det var mycket med skolan det sista innan sommarlovet äntligen kom. För första gången sedan jag började på högstadiet ska jag inte jobba på sommaren, ingenting alls! Jag ska testa på livet som hemmafru. Det ska bli intressant, skönt och alldeldes... alldeldes underbart!

Det finns människor som gör att jag blir mjuk och glad, sen finns det människor som gör att jag blir mer hård, mer på min vakt. Man känner skillnaden så tydligt, ända som in i själen. Undebara människor som gör en mjuk! 

Jag älskar att bo på landet. Nu har det äntligen slutat regna efter drygt 2 dygns oavbrutet regnande, i söndags kväll hade det regnat i över 50 timmar i sträck! Men det va inte regnet som jag älskade med att bo på landet, det är tillfälligheterna som gör att när man är ute och lägger tackkort på (i) brevlådor så kan man köra förbi en trädgård där det sitter en man på en liten liten åkgräsklippare, ihopkrupen under ett paraply och klipper gräset... i regnet! Underbart! 

Om exakt en vecka är vi påväg till USA! Hjälp vad tiden går fort, jag har inte fattat att vi åker så snart, måste börja packa, skriva listor på vad jag ska packa, sortera garderoben, skriva kort, packa korten och mycket mycket mer av allt som ingår när man är överdrivet organiserad.

Så, den här veckan kan det då hända att jag kikar in här sen kan det bli lite mer sporadiskt i tre veckor framöver.

Tema ordet för idag får bli Underbart! =)

Kommentarer
Postat av: Marre

vi vill ha mer eica-skriverier! :D jag hoppas för övrigt att usa-resan går bra. kram

2009-06-16 @ 01:40:26
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja visst är livet på landet härligt!! Längtar till vackra Gagnef och "sommarbackarna"..

Vi ses på Torp! kram karin

2009-06-16 @ 12:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0