The grass is always greener...

Påväg hem från skolan idag lyssnade jag på radion, nån typ av kortversion av radioteater där en gubbe pratade om bl.a. en talk show han sett på tv där programledaren titulerade sig som doktor och att han egentligen aldrig tycker att dessa talk shows är nåt att ha men att just detta han citerar faktiskt är det. Jag kan inte annat än att hålla med. Denne doktor, som jag bara kan anta är the one and only Dr. Phil, pratar om relationer och hur "gräset ofta kan te sig grönare på andra sidan..." Dr. Phil pratar med en man som har vänstrat och försvarar sig med att gräset i hans trädgård har änna dött och att det är så mycket grönare på andra ställen (metaforer jag vet) det svar han får är en motfråga:

- Har du vattnat i din egen trädgård nånting?

Svaret på det kan man ju gissa sig till med lilltån, samtidigt som denne man har sprungit runt och vattnat i andra trädgårdar har han totalt glömt bort (eller skitit i) att faktiskt vattna hemma i sin egen... inte så underligt att den har dött en aning.

Förutsättningsvis så ska det aldrig gå så långt som för mannen men det kan vara en bra tanke att ta med sig i alla fall.

Vattna din egen trädgård först!

Förövrigt tycker jag att Dr. Phil är klockren!


Pilates är bra träning, sova är ljuvligt.

Kommentarer
Postat av: Robban

Ligger nog mycket i det där....

2009-03-07 @ 22:25:56
URL: http://buksvagern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0