En ko(lossal) söndag


En dag fylld av aktiviteter, den ena mer oväntad än den andra. Det började som en helt oskyldig söndags förmiddag med 11-gudstjänst och kyrkkaffe - som sig bör. Det slutade med att jag och Karin hamnade i ladugården med Anette på eftermiddagens mjölkpass. Vi fick hjälpa till att mjölka med maskiner och allt! Det är en fin konst att lyckas få ut mjölk för hand dock - man måste nämligen kolla innan man sätter på maskinen att mjölken ser bra ut. En konst jag fortfarande inte fått kläm på, ibland kommer det ibland inte, why will forever be a mystery. Men vi körde på i alla fall och efter ett tag klarade vi oss (nästan) själva. Faktiskt var det riktigt roligt. Det roligaste var nog ändå när Anette fick hjälpa oss med den där spenen som ingen av oss klarade av och bara helt nonchalant klämde ur hur mycket mjölk som helst med kommentaren: "Vadå? det var väll inget svårt" och ett stort leende på läpparna.

Så här ser det ut när ett proffs (Anette) jobbar


Så här ser det ut när man har lyckats få på mjölkmaskinen


Det här är "min" ko. När hon blir stor ska hon heta Eulalia


Visst är hon söt!


Senare lagade ovan nämda Karin och hennes man mat åt oss, hemma hos oss. En mycket bra dag var det!

Kommentarer
Postat av: Julia

Haha! jag har hittat din blogg och jag är imponerad! Inte Erica som jag är van! Erica som inte skulle kunna tänka sig att sätta sin fot i en ladugård och nu mjölkar du till och med!!! Kram!

2009-09-15 @ 22:47:12
Postat av: mamman

Jag säger bara Wow! hats off for you!

2009-09-16 @ 12:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0